4 Şubat 2013 Pazartesi

Sayısal Tasarım Soru Çözümü


SORU : VEDEĞİL (NAND) kapıları kullanarak T flip flop tasarlayınız. (10p)


ÇÖZÜM : Bu soru pek fazla yorum gerekmeyen bir soru. Biraz ezber, T flip flopun şemasını bilmek gerekli. Gerisi zaten NAND olmayan kapıları uygun şekilde NAND’ler ile tasarlayarak çözülüyor.
Ben T flip flopun şemasını ezbere bilmediğimden, şema için Morris Mano’nun Digital Logic Design kitabına başvurdum. Kitaptan aşağıdaki şemayı buldum.

AND kapılarını NAND ile yapmak basit. Fakat NOR’ları nasıl dönüştüreceğimi bulamadım, ben de internette araştırdım. Bu sayfanın sonlarına doğru aşağıdaki tabloyu buldum.

Geriye sadece kapıları NAND’ler ile yapmak kaldı. Bu da 1. şemadaki her kapının yerine, üstteki tabloda verilen NAND eşdeğerini koyarak oluyor. Sonuç olarak aşağıdaki gibi bir devre ortaya çıkıyor.

                                                                                   




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder